Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016


ΘΑ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ;
   Το σκάφος που βλέπετε στην φωτογραφία δεν υφίσταται πλέον, κόπηκε σε κομμάτια και πουλήθηκε για σίδερο και η κοπή έγινε μάλιστα στο νέο(!) λιμάνι Μαλαγαρίου όπου ημιβυθισμένο σάπιζε, χωρίς ευτυχώς να βουλιάξει τελείως. Η εν λόγω θαλαμηγός-για τέτοιο σκαρί επρόκειτο-λεγόταν Isabard Brunel , και έφερε το όνομα ενός μεγάλου ΄Αγγλου μηχανικού, που θεωρήθηκε στην εποχή του ένας γίγαντας της μηχανικής...
 (Isambard Βασίλειο Brunel  9 Απρ 1806 -  15 Σεπτεμβρίου 1859), ήταν ένας Βρετανόςμηχανικός και πολιτικός μηχανικός ο οποίος θεωρείται «μία από τις πιο ευρηματικές και παραγωγικές προσωπικότητες στην ιστορία της μηχανικής , ένας από τους γίγαντες της μηχανικής του 19ου αιώνα », και« μία από τις μεγαλύτερες μορφές της Βιομηχανικής Επανάστασης ,που άλλαξε το πρόσωπο του αγγλικού τοπίου με τα πρωτοποριακά σχέδια του και τις έξυπνες κατασκευές ».Ο] Brunel σχεδίασε το Great Western Railway , μια σειρά από ατμόπλοια, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου ελικοφόρου διατλαντικού ατμόπλοιου και πολλές σημαντικές γέφυρες και σήραγγες. Τα σχέδιά του έφεραν επανάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη σύγχρονη τεχνολογία. ΠΗΓΗ:WIKIPEDIA). 
   Η εν λόγω θαλαμηγός πιάστηκε να μεταφέρει μετανάστες από τις απέναντι ακτές, στις αρχές του φαινομένου, προ δεκαετίας και πλέον και φυσικά κατασχέθηκε. Από κει και πέρα άρχισε μια διελκυνστίνδα δικαστικών ενεργειών, από μεν τον ιδιοκτήτη της που επικαλούνταν άγνοια του μεταφορικού της έργου από κάποιον στον οποίο την είχε επινοικιάσει και ωσότου η υπόθεση της λαθρομεταφοράς τελεσιδικήσει στο Εφετείο Αιγαίου, να μην σας τα πολυλογώ πέρασαν περίπου 5-6 χρόνια. Στο μεταξύ το σκάφος ήταν προσδεδεμένο απέναντι από το ξενοδοχείο ΣΑΜΟΣ για να είναι ελεγχόμενο από το Τελωνείο και φυσικά παρερχομένου του χρόνου άρχισε να παρουσιάζει εισροή υδάτων, χώρια από διάφορες επεμβάσεις πλιάτσικου. Μεταφέρθηκε λίγο χαμηλότερα στο ύψος περίπου της Φραγκόκλησας, απ΄ όπου και μετά από πολλές διαμαρτυρίες εξαιτίας της κατάστασής του και της ημιβύθισής του, μεταφέρθηκε στο λιμάνι του Μαλαγαρίου. ΄Ολα αυτά σε μια χρονική διάρκεια είπαμε 5-6 ετών.....
 ...Το σκάφος που είδατε στην πρώτη φωτογραφία από το αρχείο μου, κατέληξε στην μορφή που το βλέπετε πάνω ημιβυθισμένο και πλαγιοδετημένο στο Μαλαγάρι, ενώ στην κάτω φωτογραφία πριν όταν ήταν ημιβυθισμένο δίπλα στην τότε αραγμένη μπίγα.....
 ....Για να μην μακρυγορώ το σκάφος στην κατάσταση που το βλέπετε κάτω μετά την παρέλευση αυτών των ετών, πουλήθηκε από τον ΟΔΔΥ για παλιοσίδερα,ενώ αν δεν ήταν η γραφειοκρατία θα μπορούσε να πουληθεί "όρθιο" με σαφώς καλύτερο τίμημα και άρα κέρδος για το δημόσιο, αλλά σιγά τώρα... Η μοίρα άλλωστε της θαλαμηγού, δεν προσομοιάζει εν πολλοίς με αυτήν του ελληνικού κράτους και της οικονομίας του;
 Κι ερχόμαστε τώρα στο σήμερα και συγκεκριμένα στις αρχές του έτους που διανύουμε όταν ένα επίσης υπέροχο σκάφος-θαλαμηγός, ένα στολίδι, πιάστηκε κι αυτό φορτωμένο "αθλίους" που έκαναν την σύντομη "κρουαζιέρα" τους από τα απέναντι παράλια ως εδώ και το οποίο είναι αραγμένο σχεδόν στο ίδιο ύψος με το Isambard Brunel ρεμετζαρισμένο καλά, αλλά... χειμώνας έρχεται. Απ΄ ότι αντιλήφθηκα κάποιες μέρες, είχε κι αυτό πρόβλημα εισροής υδάτων, επενέβησαν κάποιοι αρμόδιοι, μπήκαν το στεγανοποίησαν αλλά ως πότε; 
 Το όνομά του MIZANA νηολογίου MARMARIS από την Μαρμαρίδα, το χαζεύω κάθε φορά που κατεβαίνω στην παραλία γιατι είναι πανέμορφο και σκέφτομαι-φοβάμαι μήπως κι αυτό έχει την ίδια τύχη εκ μέρους της ελληνικής γραφειοκρατίας, που είναι ένα θεριό αντίστοιχο των μυθικών Σκύλλας και Χάρυβδης, απάλευτο παρά τις μεταρρυθμίσεις και τις μνημονιακές προσαρμογές προς το ευρωπαϊκότερον. 
   ΕΠΙΜΥΘΙΟ: Θα μου πείτε κάποιοι και με το δίκιο σας, δεν μας παρατάς ρε φίλε τώρα με τις κατασχεμένες θαλαμηγούς του παρελθόντος και του παρόντος, εδώ ο κόσμος χάνεται και θαλαμηγοί αρμενίζουν; Δεν είναι ότι δεν συμπάσχω με όλους για όσα μας βρήκαν τα τελευταία χρόνια και για όσα προδιαγράφονται για το άμεσο κι απώτερο μέλλον. Δείτε το-το ποστάρισμα τούτο-και σαν μια προσπάθεια διαφυγής από τα τετριμμένα, σαν έναν απόπλου από την γκρίζα πραγματικότητα. Σε ποιόν δεν θ΄ άρεσε μια βόλτα με το παρόν σκαρί;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου